zondag 10 maart 2013

7 cascadas & 117 zandvliegbeten

Na die redelijke mentale zware nachten besloten we nog eens van Ecuador te genieten en even weg te vluchten uit de drukte van Guayaquil. Omdat ik niet echt een strandmens ben en ik graag wat meer echte natuur zie van Ecuador trokken we naar een dorpje waar een vriend van Abraham woont. Quevedo, drie uur van Quayaquil ging onze eindbestemming worden met de hobbelige bus. Je moet weten dat we dit uitstapje echt op zen Ecuadoriaans hebben gedaan, we besloten dit de dag ervoor rond 10uur te doen en wonder bij wonder we zijn weer heel thuis geraakt. Maar goed, ons doel was naar de zeven watervallen te gaan. Onze inspiratie kwam van de meisjes van vorig jaar en wilde dit niet laten schieten. Omdat we voor een dagje gingen hadden we niet veel meer mee dan een handdoek, wat drinken en eten.


Eenmaal aangekomen werden we daar
opgepikt door Katon, Cetong, Kejong... een jonge van chinese origine :) en een vriend van hem Mauro die een groot deel van het verhaal gaat worden mits zijn super grote gastvrijheid. Aan de auto te zien konden we al waarnemen dat hij er goed bij zat en dit werd later duidelijker met het bezichtigen van zijn enorm huis, enorm zwembad en zijn eigen basketbalveld. Als je mijn vorige foto's nog eens beziet kan je wel aannemen dat dit niet de standaard is van in Ecuador. Door de redelijke busrit hadden we wat honger en dingen we naar het restaurent van Katon (zo noem ik hem) zijn ouders. Zij hebben een viskwekerij waar je heerlijk kan smullen van Tilapia vis. Eerst kregen we een rondleiding in de viskwekerij wat ik persoonlijk wel interessant vond en mochten er derna van proeven. Zoals de meeste wel weten hou ik er niet echt van om een 'echte' vis op mijn bord te zien, ik bedoel dan met kop en staart. Ik moet me daar echt overzetten, maar deze vis was zo immens lekker dat het geen probleem was en ja Fille, ik heb een foto genomen van de vis,helemaal alleen op gegeten :) Ook hadden ze een vijver waar reusachtige vissen in zaten echt niet normaal. Om ze goed te zien moesten we eerst op een vlot staan, nog onwetend wat er onder ons bevond. Keton gaf ze wat kleinere visjes te eten waardoor we de enorme beesten zagen boven komen. Ik moet de foto nog doorsturen naar Fille, die zal mij wel kunnen zeggen wat voor beest het was, hoeveel tanden het had en hoe graag ik daarna nog in het water wil zitten. We moesten inmiddels nog naar de watervallen gaan :) leuke voorbereiding! Kortom ik vond het een geweldig dagje al en kan zeggen dat ik de lekkerste verste vis heb gegeten uit heel mijn leven en dat voor maar 4,80 $, echt niet normaal goedkoop !!






Eenmaal ons buikje goed vol trokken we voor een trip van een uur door bananen en cacaoplantages naar de watervallen. Met vieren achterin en goed gegeten beviel de weg ons niet echt! Maar dit al snel vergeten door de ongelofelijk uitzichten en pittoreske dorpjes en huisjes langs de weg. Ik voelde het direct, dit wilde ik al zolang zien en mijn beeld dat ik had van Ecuador werd uiteindelijk werkelijkheid!
Niet veel later stonden we al met onze voeten in het water, wel in de regen en hoopte dat het snel ging opklaren. Na een glibberige tocht kwamen we aan bij de eerste watervallen, direct twee bij elkaar waar we het niet konden laten om er in te zwemmen. Fris zullen jullie denken maar het duurde niet lang of ik zat er helemaal in, buiten Eva die had er wat meer moeite mee, waardoor de sympathieke ecuadorianen haar nat maakte. We besloten naar de andere waterval te gaan maar denk maar niet dat dat makkelijk is. Het was een redelijke glibberige beklimming, in bikini dus foto's gaan jullie daar niet van zien :) Ze werden mooier en groter die befaamde watervallen maar ook wel wat kouder wat voor genante momenten zorgden.







Ongelofelijk natuur was het en heb er immens hard van genoten. Wel een geluk dat we die twee jongens hadden, anders waren we nooit allemaal beneden en boven geraakt laat staan naar de watervallen kunnen gaan. Op de terugweg naar de auto nog eens ferm gestoken geweest door wel befaamde zand vliegjes, ik vind het rot beesten want ben wel 117 x gebeten geweest waar ik nu wel wat last van heb (weeral ben ik de gene die er de meeste heeft :) Thank God!!


Op de terug weg nog heerlijk kunnen genieten van een frozen Oreo, dit was een pot vol Oreo sorbet wat wij in Belgiƫ niet kennen.
Terug aangekomen in de villa van Mauro mochten we nog genieten van een plons in zijn zwembad met bijhorende schuifaf wat wel voor grappige taferelen zorgden. Onder tussen was volgens mij heel de buurt bij een getrommeld om bij hem de basketten maar niemand durfden precies met ons mee te zwemmen :) We besloten terug te keren naar Guaya maar dit as volgens de ouders van Mauro veel te gevaarlijk waardoor ze voorstelden om te blijven slapen en met hun BBQ te gaan eten, hoe gastvrij kan je zijn?! We volgende maar de wijze raad op want als er iets is dat we willen vermijden is het wel onaangename situaties.




We konden proeven van een heerlijke BBQ, wel is waar wisten we niet goed wat we aan het eten waren maar dat maakte niet veel uit! Uiteindelijk heb ik er ook geen last van gehad waar ik erg opgelucht over ben! Op de terugweg naar Mauro's home kochten we en film voor maar 1$ om er nog een gezellige avond van te maken. Ineens veel het gemis me wel zwaar, ik weet dat Fille houdt van vissen en deze avonturen en wouw het wel heel graag tegen hem vertellen, eigenlijk met hem delen en had het wat moeilijk! Die momenten zijn er natuurlijk ook, waardoor ik het nachtelijk zwempartijtje even voor me liet voorbij gaan. De film werd dan nog afgespeeld om te dag mee af te sluiten en we konden genieten van een heerlijke veilige nacht.

De dag erna besloten we vroeg op te staan omdat we nog wel wilde werken voor school en omdat de rit naar Guaya 3 uur duurt ging het ook niet anders. Met een heerlijk warm melkske en gebakken banaan als ontbijt trokken we huiswaarts naar ons Martha (die trouwens ook grote fan is van mijne lach- jaja ik verover iedereen er mee over heel de wereld).



Besluit: Ik heb enorm genoten van het weekend waardoor het weer veel te snel voorbij gevlogen is. Ik heb van de beste vis mogen proeven en heb nu eens echt een andere kant , een betere kant van Ecuador mogen ontdekken met drie andere fantastische meiden! De nachten zijn fysiek nog niet helemaal verteerd maar morgen begint er alweer een reeks vroeges maar dan wel met vier. We blijven er voor gaan en hoop nog veel te mogen ontdekken want zonder dat ik het wist zit ik hier al meer dan een maand. Gemis is niet uit te sluiten maar het geen wij mogen beleven is niet met woorden te omschrijven kortom hou jullie goed, laat veel van jullie horen en tot de volgende !!!!

Ciao  
SieneFien

Geen opmerkingen: