zondag 10 februari 2013

El Malecon

We hadden 'de toerist uithangen' goed te pakken en trokken voor de tweede maal de grote stad in samen met onze plaatselijke begeleidster/ co promotor naar de Malecon. Dit is een mooie dijk waar je een prachtig uitzicht hebt over de Guayas rivier. We konden er in prachtige parkjes vertoeven en wat rond wandelen tussen enorm gebouwen. Je kan niet geloven hoe kort arm en rijk verbonden zijn met elkaar in Guayaquil. Wat me wel op viel was dat er super veel politie aanwezig is op de straten wat toch maar een raar gevoel geeft. Even verder op de dijk kom je uit op een prachtig zicht. Allemaal huisjes met alle kleuren van de regenboog met een prachtig stukje historiek. Voor de mensen die er graag meer over willen weten, het noemt Las Pinas. We hebben toen wel over de 400 trappen gedaan om boven op de berg te geraken maar wat was het uitzicht gewoon wonder mooi. Het noodlot moest ooit eens komen en natuurlijk is dat bij mij dan op van die plaatsen waar dat je denkt van, als ik nu krampen krijg dan heb ik het vlaggen, off course ik had het zitten. Er was enkel een kleine discotheek open en ben daar dan maar snel naar binnen gerend, heel raar gevoel hoor, in de zelfde zaal op een goed salsa deuntje! Wat me ook opviel is dat wanneer je in Ecuador naar het wc moet op openbare plaatsen, je eerste  je wc papier moet kopen van een automaat, zeer handig als je dringend moet!! Of je hebt geluk dat de locale bevolking hun eigen wc papier bij hebben en je er een deel van krijgt, he Eva? Het was een super leuke dag en dit hebben we dan afgesloten met een etentje in de Mall kort bij ons verblijf. Het is niet gewoon even je handtas meenemen en uit eten. Jammer genoeg vertrekken we iedere keer met een bang hartje en hopen we dat ze ons niet gaan overvallen. Heel jammer maar we kunnen maar beter op onze hoede zijn. Daarom vond ik het belangrijk dat we stil waren zodat ze al zeker niets 'onbekend' opgemerkte maar dat was dan uitgezonderd de kakkerlakken mislukt! Eva & Britte + kakkerlakken = no possible!



Adios tot na Carnaval!

Geen opmerkingen: