donderdag 24 januari 2013

¡Hola muchachos y muchachas!

Na maanden voorbereiding moet ik nu echt aan de slag gaan. Morgen gaan we naar Brussel om ons visum in orde te maken. Ik wist niet dat je daar zoveel voor nodig had :) en dat het goed kan zijn dat we een paar keer terug moeten gaan wegens onvolledigheid van bepaalde papieren. Buiten een brief van de school, promoter, locale promotor, reispas, vaccinatie kaart, pasfoto's .. is het dan nu tijd voor een visum. Omdat ik meer dan 90 dagen naar daar ga is dit verplicht. Zodra ik het in mijn bezit heb kan ik echt vertrekken en ben ik zo goed als klaar met de papierwinkel.Het inpakken gaat raar zijn. Op deze moment is het daar dertig graden met wat lichte regen en onweer, zodat ik mijn zomer kleren mag gaan zoeken achter die dikke truien die we nu nodig hebben :).


Ik moet toegeven dat ik het mij nog niet helemaal kan realiseren dat ik over een kleine twee weken gewoon op een vlucht van 17 uur zit, naar een land waar ik eerlijk gezegd nog maar de helft van weet. De spanning zit er dus wel duidelijk in en kijk enorm uit naar heel het avontuur samen met de drie andere meisjes.

Vandaag nog snel even langs UZ Leuven, daar krijgen we van die mooie groene pakjes om te werken en echte doktersjassen, niet om in het ziekenhuis te dragen maar voor daar buiten. Blijkbaar zouden ze ons dan minder 'viseren' en ons zien als hulpverleners ipv toeristen.



Geen opmerkingen: